Zdravé potraviny pre krásnu a zdravú pleť

Hodnotenie článku

Asi netreba hovoriť, že kvalita stravy vplýva na náš výkon, cítime sa lepšie, plnší energie. No treba zdôrazniť, že strava je dôležitým medzníkom, čo sa týka krásnej pleti. Ak nechcete neustále zatierať drobné čierne bodky, tzv. uhry alebo neustále si vytláčať pupáky a spôsobovať si ešte horšie akné, mali by ste sa zamyslieť nad kvalitou svojej stravy, pretože zdravá strava dokáže výrazne ovplyvniť stav pleti.

Samozrejme našu pleť ovplyvňuje aj genetika, no výrazne ju ovplyvňuje náš jedálniček. Ak máte problémy s akné, či mastnou pleťou, mali by ste si v jedálničku dopriať tieto potraviny:

Mandle

Mandle sú pre našu pleť tou správnou potravinou, pre krásnu a zdravú pleť, vlasy i nechty, pretože obsahujú množstvo vitamínu E, horčík a vitamíny skupiny B, tiamín, kyselina listová. Mandle obsahujú aj nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú pre zdraviu veľmi prínosné. Ďalej v nich nájdeme pre zažívací trakt prospešnú vlákninu, cenné bielkoviny a menšie množstvo cukrov.Dajte si každý deň hrsť mandlí na desiatu a o pár dní budete veľmi milo prekvapený.

Orechy

Vlašské orechy sú bohaté na B – vitamíny a antioxidanty. Tie chránia pleť pred poškodením voľnými radikálmi, zabraňuje tvorbe vrások a tým budeme vyzerať mladšie.

účinky vlašských orechov

Grep

Grep obsahuje veľké množstvo vitamínu C, preto ak chcete mať krásnu a zdravú pleť, siahnite po tomto zdravom citrusovom ovocí, vďaka ktorému pomáha dostať telo do lepšej kondície. Grep pomáha pri pravidelnej konzumácii detoxikovať a vďaka tomu sa vám podarí vyčistiť pokožku od všetkých škodlivín a následne sa nebude musieť chrániť prostredníctvom zvýšenej tvorby mazu.

Špenát

Je bohatý na draslík, vápnik a fosfor, betakarotén , mangán, meď, horčík, vitamín A, C a obsahuje niektoré zo skupiny vitamínov B. Špenát obsahuje toľko železa, ako ktorákoľvek iná zelenina. Pre chudokrvných ľudí je veľkým ochrancom zdravia.vitamín E, železo a bielkoviny. Všetky tieto živiny pomáhajú prekrviť pokožku, zatočí sa zápalom a pomáhajú udržať v pleti kolagén, vďaka ktorej naša pleť bude zdravá, krásna. Špenát patrí medzi základné potraviny, pri problémoch s akné. Navyše vitamín A v špenáte zabraňuje upchávaniu pórov a jeho nedostatok zhoršuje akné. Ak máte pleť priveľmi zapálenú,určite by ste mali zaradiť túto zdravú potravinu do svojho jedálnička.

krasna a zdrava plet

Uhorka

Uhorka obsahuje z väčšej časti vodu, ktorá je dôležitá pre hydratáciu pokožky. Hydratácia pokožky je dôležitá, ak trpíte mastnou pleťou. Uhorka sa môže jesť v šaláte, samotná, alebo si kolečko uhorky priložte na tvár.Pridajte si ju do šalátov alebo ju zjedzte len tak samotnú aspoň trikrát týždenne. Taktiež nezabudnite na prikladanie plátko na pokožku, aby sa tak lepšie vyživila.

 


Ryby

Ryby pozitívne ovplyvňujú kvalitu pokožky. Je jedno, či siahnete po morských alebo sladkovodných, dôležité bude, aby ste ich servírovali dvakrát týždenne. Najviac rybieho tuku, ktorý je zdravý ho nájdete v tuniakovi a lososovi. Losos obesahuje omega 3 mastné kyseliny, ktoré nielen pomáhajú telu zbaviť sa akné, ale tak zlepšujú náladu a stabilizujú hladinu hormónov v tele.

Sézam

Sézam má regeneračné účinky – póry na pleti otvára a následne ich čistí a zabraňuje predčasnému starnutiu pokožky, pomáha zlepšiť kvalitu našich vlasov, nechtov, pleti… Sézamový olej sa stal súčasťou kozmetických prípravkov – pleťových mliek, šampónov, krémov, či kvalitných mydiel.

Ovocie

Netreba zdôrazňovať, že ovocie ako aj zelenina je dôležitá pre krásnu a zdravú pleť. Ak sa vyhýbate ovociu a keď máte chuť na sladké, radšej siahnete po čokoláde, vedzte, že nielen že priberáte ale taktiež si zhoršujete stav svojej pleti. Denne by ste mali zjesť za misku rôzneho ovocia, aby ste doplnili hladinu cukru v krvi a zároveň očistili i takýmto spôsobom organizmus od škodlivých látok.

ovocná misa

Akým potravinám by ste sa mali vyhýbať, ak chcete mať pleť zdravú, krásnu, bez uhrov, akné:

sladkosti

mastné, vyprážané jedlá

fast foody

obmedziť príjem kravského mlieka, ale naďalej konzumujte ekologické fermentované mliečne produkty ako je napríklad obyčajný jogurt.

Ako si spraviť čas pre seba a naučiť sa odpočívať

Zákony schválnosti

Poslať komentár

Your email address will not be published.





− dve = 4