Proteín najlepší pre ženy ? takto som sa rozhodovala

Hodnotenie článku

Kupovala som proteín do diéty , kamoška ktorá cvičí mi poradila až potom a vysvetlila mi ako to chodí a že som mohla ušetriť polku peňazí. V článku sa dámy dozviete ako vybrať kvalitný proteín a čomu sa vyvarovať a ďalšie užitočné tipy.


Naletela som … tak trochu

Pekný ružový obal na ňom , vyfotená fitneska a nápis „proteín vhodný pre ženy “ všetko super  iba že proteín stál 2-3x toľko čo klasika – za 1kg stál 38€. Chuť ako som zistila bola okej , ako som neskôr zistila nebol niečim vynimočný.

Podstatné je zloženie to rozhoduje či je proteín na chudnutie alebo na priberanie ,tie kvalitnejšie sú univerzálne.

Zloženie typického„proteínu pre ženy“ bolo z každého rožku trošku a to bol dôvod prečo som ho kúpila, mal vitamín C, L-karnitín a tak sa mi to zdala dobrá voľba …. len proteínu tam bolo iba 50-60%. Takže kúpila som za draho málo…

Proteín vyberajte dobre stráviteľný a  podľa cieľa ktorý dosiahnete !

Najprv začnem stráviteľnosťou ak sa proteín dobre trávi výsledy sa dostavia preto vyberám len tie s dobrým trávením- je to mojím najdôležitejším kritériom.


Dosť záleží na tom ako ste na tom s trávením  niektoré ženy môžu jesť všetko bez problémov tie si môžu vybrať hocijaký proteín odporúčam srvátkový 80% s označením WPC a CFM tie majú dobrú stráviteľnosť

 

Ak máte laktózovú intoleranciu vyberajte proteín bez laktózy sú to všetky rastlinné proteíny sú úplne a srvátkový izolát WPI (ten má len minimum laktózy). Tu je zoznam vhodných proteínov pre ženy s laktózovou intoleranciou :

  • Ryžový proteín
  • Konopný proteín
  • Sojový proteín
  • Hrachový proteín

Pri celiakii vyberajte proteín bez lepku vyhnite sa pšeničnému.

 

Do diéty alebo na pribratie svalov ?

Cieľ schudnúť –  vyberajte proteín s nízkym obsahom sacharidov ,dajte pozor na sladidla , dobré tu sú tipy :

  • 80% srvátkový  (CFM WPC)
  • Izolát 90%
  • Ryžový proteín

Pri diéte mi fitness trénerka odporučila tie väčším obsahom % bielkovín dobré nad 80% a viac 

 

Naopak mám sa vyhnúť s nízkym obsahom bielkovín lebo tie majú zbytočne veľa sacharidov , tie by potom chudnutie brzdili

ako vyberam proteín

 

Ciel pribratie – ak kúpite proteíny čo sú v použité v diéte tak chyba to nebude  , sú veľmi vhodné ja na spevnenie svalov priberanie do správnych partií.

Ak patríte medzi ženy ktoré ťažko priberajú ,  môže obsahovať  sacharidy  no pri jeho kúpe kontrolujte cenu , plate za bielkoviny nie za sacharidy..

 

Odporúčam znovu WPC CFM 80 srvátkový proteín  je dobrý nachudnutie a svaly   tu je konkrétny príklad proteínu ktorý sa mi osvedčil.

 

Ako najlepšie užívať proteín ?

V podstate ho môžete užívať po celý deň , ak nestíhate s jedlom príde veľmi vhod. Najviac sa mi osvedčili tieto časy

  • Ráno  po zobudený dostanete do seba bielkoviny ktoré budú chraniť a regenerovať svaly.
  • 1hod pred tréningom ,  tiež pre ochranu svalov ak je tréning náročný.
  • Po tréningu – určite ho užívajte tréningu nakopne regeneráciu.
  • Pred spraním je tiež okej existuje proteín kazeín s pomalým trávením ktorý regeneruje počas spánku.

Ako odporúčam dávkovať ?

Tu je jediný rozdiel medzi „ženským“ a „mužským“  väčšina proteínov má napísané odporúčané dávkovanie 30g to som skúsila je to OK ale časom som zistila že 15g-20g je pre mňa optimum , vyhovovalo mi menej vody na rozrobenie.

Celkový príjem bielkovín mám 1-1.8g na kilogram svojej telesnej hmostnosti

Napríklad 70kg žena by mala prijať bielkovín min 70g – až  126g .. ak má náročný tréning tak by to mohlo byť aj viac.

 

Babské rady čo a ako ..Tu sú najčastejšie otázky – odpovede spojené s užívaním proteínov

  • Ak kupujete proteín , berte len proteín

Nie, nejaký mix všetkého a pritom ničoho. Takéto prípravky sú predražené , a peniažky môžete investovať do jedla alebo zvlášť prípravku na chudnutie alebo priberanie .

  • Najlepšie sa osvedčil čisto srvátkový (WPC Whey)

Srvátka má dobré zloženie , väčšinou proteíny aj dobre chutia a lahko sa trávia

Ak máte laktozovú intoleranciu tak rastlinná napríklad v blogu dewii spravila fajn recenziu  na rastlinné proteíny.

  • Ak sa proteín zle rozpúšťa

nezahadzujte ho , skúste ho pridať  do smoothie. Tu sú tipy na bielkovinové smoothie . Zla rozpustnosť neznamená zlý proteín.

  • Ak chcete schudnúť

tak uspejete s dobrým jedálničkom  , svoje chudnutie podporíte proteínom a l-karnitínom (toto často doporúčujú platení fitness trenéry)

  • Ak treba pribrať  

začnite u jedálničku zvýšte kalórie so zdravých jedál , pridať proteín je najlepšia volba ako podporiť rast svalov pre ženy aj mužov.

  • Nechcem byť svalovec !!

ani nebudeš …to je len v scifi filmoch kde vypijú zázračný koktail a behom minúty narastú velké svaly , v realite na to treba obrovské úsilie… takže ak nechceš nebudeš.

  • Co ak to s ním preženiem ? 

V 80% prípadoch sa nestane nič, telo ho premení na energiu (to je neekonomické) oplatí sa ho dávkovať  v 20g vtedy je využitelnosť najlepšia. V 20% prípadoch sa môže zle tráviť , hnačka nadúvanie..

  • Ak má nadúva ?  

Je to príznakom zlého trávenia napríklad ženy s laktózou intoleranciou by mali voliť  iné proteíny. Ak sa proteín zle trávi zmeniť výrobcu ..možno aj druh.

  • Môže mi poškodiť zdravie napríklad obličky ? 

Nie.. proteín ženy môžu brať dlhodobo  v normálnom množstve dávkovanie pre ženy je popísané už hore.. Riziko je menšie než u obyčajného jogurtu.. Len prípade tehotenstva sa spýtajte lekára ale ani tam nemusí byť na škodu v jedálničku.

  • Od koľko rokov ho môžem užívať ?

Nuž je to jedno .. odpovede sú rôzne či je to 3, roky 5 rokov 15 rokov alebo až po svadbe 🙂 .. Pred užívaním  si urobte jedálniček to je hlavné až potom pridajte proteín.. Proti otázka by mohla byť od kedy môžem jesť jogurt ??… asi tak..

  • Ktorá značka je Top ? 

Pri nakupe vyberajte najprv druh proteínu (napr WPC srvátkový ) potom značku najlepšie sú Scitec,Weider,Nu3tion,Koliba ono je ich kopa kvalitou sú podpobné , no štýle chuti a v cene sa môžu zásadne líšiť ..

  • Existuje seriozný proteín iba pre ženy ? 

Všetky proteíny čo som našla a preštudovala zloženie , boli slabé , málo muziky , ak máte nejaký obľúbený napíšte komentár budem rada..

Poslať komentár

Your email address will not be published.





jeden + = 10