Proteín najlepší pre ženy ? takto som sa rozhodovala

Hodnotenie článku

Kupovala som proteín do diéty , kamoška ktorá cvičí mi poradila až potom a vysvetlila mi ako to chodí a že som mohla ušetriť polku peňazí. V článku sa dámy dozviete ako vybrať kvalitný proteín a čomu sa vyvarovať a ďalšie užitočné tipy.

Naletela som … tak trochu

Pekný ružový obal na ňom , vyfotená fitneska a nápis „proteín vhodný pre ženy “ všetko super  iba že proteín stál 2-3x toľko čo klasika – za 1kg stál 38€. Chuť ako som zistila bola okej , ako som neskôr zistila nebol niečim vynimočný.

Podstatné je zloženie to rozhoduje či je proteín na chudnutie alebo na priberanie ,tie kvalitnejšie sú univerzálne.

Zloženie typického„proteínu pre ženy“ bolo z každého rožku trošku a to bol dôvod prečo som ho kúpila, mal vitamín C, L-karnitín a tak sa mi to zdala dobrá voľba …. len proteínu tam bolo iba 50-60%. Takže kúpila som za draho málo…

Proteín vyberajte dobre stráviteľný a  podľa cieľa ktorý dosiahnete !

Najprv začnem stráviteľnosťou ak sa proteín dobre trávi výsledy sa dostavia preto vyberám len tie s dobrým trávením- je to mojím najdôležitejším kritériom.


Dosť záleží na tom ako ste na tom s trávením  niektoré ženy môžu jesť všetko bez problémov tie si môžu vybrať hocijaký proteín odporúčam srvátkový 80% s označením WPC a CFM tie majú dobrú stráviteľnosť

 

Ak máte laktózovú intoleranciu vyberajte proteín bez laktózy sú to všetky rastlinné proteíny sú úplne a srvátkový izolát WPI (ten má len minimum laktózy). Tu je zoznam vhodných proteínov pre ženy s laktózovou intoleranciou :

  • Ryžový proteín
  • Konopný proteín
  • Sojový proteín
  • Hrachový proteín

Pri celiakii vyberajte proteín bez lepku vyhnite sa pšeničnému.

 

Do diéty alebo na pribratie svalov ?

Cieľ schudnúť –  vyberajte proteín s nízkym obsahom sacharidov ,dajte pozor na sladidla , dobré tu sú tipy :

  • 80% srvátkový  (CFM WPC)
  • Izolát 90%
  • Ryžový proteín

Pri diéte mi fitness trénerka odporučila tie väčším obsahom % bielkovín dobré nad 80% a viac 

 

Naopak mám sa vyhnúť s nízkym obsahom bielkovín lebo tie majú zbytočne veľa sacharidov , tie by potom chudnutie brzdili

ako vyberam proteín

 

Ciel pribratie – ak kúpite proteíny čo sú v použité v diéte tak chyba to nebude  , sú veľmi vhodné ja na spevnenie svalov priberanie do správnych partií.

Ak patríte medzi ženy ktoré ťažko priberajú ,  môže obsahovať  sacharidy  no pri jeho kúpe kontrolujte cenu , plate za bielkoviny nie za sacharidy..

 

Odporúčam znovu WPC CFM 80 srvátkový proteín  je dobrý nachudnutie a svaly   tu je konkrétny príklad proteínu ktorý sa mi osvedčil.

 

Ako najlepšie užívať proteín ?

V podstate ho môžete užívať po celý deň , ak nestíhate s jedlom príde veľmi vhod. Najviac sa mi osvedčili tieto časy

  • Ráno  po zobudený dostanete do seba bielkoviny ktoré budú chraniť a regenerovať svaly.
  • 1hod pred tréningom ,  tiež pre ochranu svalov ak je tréning náročný.
  • Po tréningu – určite ho užívajte tréningu nakopne regeneráciu.
  • Pred spraním je tiež okej existuje proteín kazeín s pomalým trávením ktorý regeneruje počas spánku.

Ako odporúčam dávkovať ?

Tu je jediný rozdiel medzi „ženským“ a „mužským“  väčšina proteínov má napísané odporúčané dávkovanie 30g to som skúsila je to OK ale časom som zistila že 15g-20g je pre mňa optimum , vyhovovalo mi menej vody na rozrobenie.

Celkový príjem bielkovín mám 1-1.8g na kilogram svojej telesnej hmostnosti

Napríklad 70kg žena by mala prijať bielkovín min 70g – až  126g .. ak má náročný tréning tak by to mohlo byť aj viac.

 

Babské rady čo a ako ..Tu sú najčastejšie otázky – odpovede spojené s užívaním proteínov

  • Ak kupujete proteín , berte len proteín

Nie, nejaký mix všetkého a pritom ničoho. Takéto prípravky sú predražené , a peniažky môžete investovať do jedla alebo zvlášť prípravku na chudnutie alebo priberanie .

  • Najlepšie sa osvedčil čisto srvátkový (WPC Whey)

Srvátka má dobré zloženie , väčšinou proteíny aj dobre chutia a lahko sa trávia

Ak máte laktozovú intoleranciu tak rastlinná napríklad v blogu dewii spravila fajn recenziu  na rastlinné proteíny.

  • Ak sa proteín zle rozpúšťa

nezahadzujte ho , skúste ho pridať  do smoothie. Tu sú tipy na bielkovinové smoothie . Zla rozpustnosť neznamená zlý proteín.

  • Ak chcete schudnúť

tak uspejete s dobrým jedálničkom  , svoje chudnutie podporíte proteínom a l-karnitínom (toto často doporúčujú platení fitness trenéry)

  • Ak treba pribrať  

začnite u jedálničku zvýšte kalórie so zdravých jedál , pridať proteín je najlepšia volba ako podporiť rast svalov pre ženy aj mužov.

  • Nechcem byť svalovec !!

ani nebudeš …to je len v scifi filmoch kde vypijú zázračný koktail a behom minúty narastú velké svaly , v realite na to treba obrovské úsilie… takže ak nechceš nebudeš.

  • Co ak to s ním preženiem ? 

V 80% prípadoch sa nestane nič, telo ho premení na energiu (to je neekonomické) oplatí sa ho dávkovať  v 20g vtedy je využitelnosť najlepšia. V 20% prípadoch sa môže zle tráviť , hnačka nadúvanie..

  • Ak má nadúva ?  

Je to príznakom zlého trávenia napríklad ženy s laktózou intoleranciou by mali voliť  iné proteíny. Ak sa proteín zle trávi zmeniť výrobcu ..možno aj druh.

  • Môže mi poškodiť zdravie napríklad obličky ? 

Nie.. proteín ženy môžu brať dlhodobo  v normálnom množstve dávkovanie pre ženy je popísané už hore.. Riziko je menšie než u obyčajného jogurtu.. Len prípade tehotenstva sa spýtajte lekára ale ani tam nemusí byť na škodu v jedálničku.

  • Od koľko rokov ho môžem užívať ?

Nuž je to jedno .. odpovede sú rôzne či je to 3, roky 5 rokov 15 rokov alebo až po svadbe 🙂 .. Pred užívaním  si urobte jedálniček to je hlavné až potom pridajte proteín.. Proti otázka by mohla byť od kedy môžem jesť jogurt ??… asi tak..


  • Ktorá značka je Top ? 

Pri nakupe vyberajte najprv druh proteínu (napr WPC srvátkový ) potom značku najlepšie sú Scitec,Weider,Nu3tion,Koliba ono je ich kopa kvalitou sú podpobné , no štýle chuti a v cene sa môžu zásadne líšiť ..

  • Existuje seriozný proteín iba pre ženy ? 

Všetky proteíny čo som našla a preštudovala zloženie , boli slabé , málo muziky , ak máte nejaký obľúbený napíšte komentár budem rada..

1 Komentár on Proteín najlepší pre ženy ? takto som sa rozhodovala

  1. Dobrý deň, chcem sa opýtať keď ma alergiu na mlieko a nesmiem strukoviny(iba červenú cocku lebo nenafukuje) aký proteín na podporu chudnutia si vybrať???a ako ho užívať správne až mi podporí chudnutie??? Ďakujem krasne

Poslať komentár

Your email address will not be published.





tri − 2 =