Prečo cvičiť jogu alebo ako mať zdravé telo aj dušu

Hodnotenie článku

Každodenný stres, napätie, zhon, zlé emócie. To všetko a ešte omnoho viac prežívame takmer každý deň. Nedostatok pohybu, dlhé sedenie má na svedomí, že sa cítime neustále unavený, bez sily, priberáme, nevieme dobre rozmýšľať, koncentrovať sa a naše myšlienky nám krúžia neustále v pamäti, preto sa nedokážeme na nič sústrediť, nedokážeme doslova „vypať „. Rady by sme si aj zacvičili, avšak každý si povie že nemá na cvičenie čas. Ale čas tu vždy bol aj bude. Skúste si nájsť aspoň 10 minút denne na cvičenie v podobe jogy a uvidíte ako sa budete cítiť lepšie nie len po psychickej ale aj fyzickej stránke.

Cvičenie hneď nemusí znamenať že budete behať jednu hodinu v kuse na ihrisku, alebo cvičiť na stacionárnom bicykli či zdvíhať ťažké činky v posilovni. Nechajte sa inšpirovať jogou, ktorá pozitívne pôsobí na naše telo aj dušu. Sledujte cvičenia ako sa zdokonaľujete a ako sa cítite čoraz lepšie a lepšie. Základom všetkého je uvoľniť sa a ak sa chcete cítiť naozaj lepšie a zdravšie potom ste na správnej adrese 🙂

Na začiatok si povedzme čo to vlastne joga je:

Cvičenie jogy je prastará praktika. Harmonizuje telo i ducha, preto sa po cvičení jogy cítime zdravšie a naozaj to tak je, pretože joga uzdravuje po každej stránke.

 

 

preco_cvicit_jogu_historia_jogyJoga v histórii:

Keď vychádzame zo starodávnych tradícií s pôvodom v Indii, joga predstavovala pre ľudí akési útočisko pred každodenným zhonom. Ľudia ju rady cvičili, pretože sa cítili lepšie a nachádzali v nej oázu pokoja vo svojom vnútri.

 

 

 

 

 

Cvičenie jogy

Málokto si nájde čas a ide si zacvičiť jogu do kurzu, ktorý sa jogou zaoberá. Jogu si môžete zacvičiť aj v pohodlí domova. Na internete nájdete veľa návodov a videí ako správne cvičiť jogu. Pustite si do cvičenia nejakú príjemnú pomalú a uvoľňujúcu hudbu a cvičenie sa môže začať. Ak si neviete dať naozaj rady ktorá joga, respektíve cvičenie je pre vás najideálnejšie, prihláste sa na kurz, kde vám ukážu a poradia ako správne cvičiť jogu a postupne sa naučíte cvičiť jogu aj samy doma.

 

Ako často môžem cvičiť jogu

Ako som spomínala v úvode, nájdite si aspoň 10 minút času na cvičenie jogy denne. Samozrejme dobré by bolo cvičiť jogu 20 – 30 minút denne, ale aj 10 minútové denné cvičenie jogy pomáha nášmu telu po všetkých stránkach.

 

Preč s bolesťou chrbtice

Kto by nepoznal tú nepríjemnú bolesť chrbtice a krížov. Sedenie v kancelárii za počítačom je síce skvelá vec pokiaľ nemusíme makať napríklad na stavbe, avšak takéto sedavé zamestnanie sa stáva pre ľudí veľmi nepríjemné, pretože trpí chrbtica aj kríže. V dnešnej dobe to už nie je iba o starších ľuďoch, ktorých boli chrbát. Nanešťastie bolesť krížov a chrbtice postihuje čoraz viac mladých, preto by mali začať s cvičením jogy čo najskôr.

 

Čo nám prinesie joga, alebo prečo ju máme cvičiť

Cvičením jogy nenapomáhame iba našej chrbtici a krížom, ale zlepšujeme si dýchanie, pretože joga nás učí ako dýchať hlbšie a pomalšie. Takéto dýchanie zlepšuje funkciu pľúc a vyvoláva relaxáciu tela.

Joga relaxuje telo aj myseľ. Aj uprostred stresujúceho prostredia v ktorom žijeme pomáha kontrolovať naše dýchanie a očistiť myseľ od zbytočných myšlienok, čo vedie k hlbokému fyzickému a duševnému osvieženiu.

Joga nám pomáha aj lepšie sa sústrediť, zrýchliť reakcie, čo je myslím si v dnešnej dobe veľké plus.

Taktiež joga  pomáha zvýšiť flexibilitu a mobilitu vlastného tela, zväčšovať rozsah pohybu a redukuje bolesti a pohybové problémy bez ohľadu na individuálne predispozície každého z nás, napomáha uvoľniť svalové napätie, čím sa cítime uvoľnenejší a bez stresu, dodáva nám sebavedomie a taktiež zlepšuje cirkuláciu krvi a podporuje imunitu nášho tela.

 

meditacia-ako cvicit-jogu

Joga podporuje chudnutie

Joga naozaj podporuje chudnutie, i keď v menšej miere ako keby beháme 30 minút denne. Spaľuje nadmerné kalórie a je vždy lepšie spáliť pár kalórií ako vôbec a budeme iba namiesto cvičenia jogy pozerať do bedne a tíško závidieť herečkám, ktoré sú tak krásne štíhle a plné energie.

Joga Pozitívne pôsobí na vyrovnanie tela, odzrkadlí sa na správnejšom prevedení pozícií a na odstránení problémov chrbtice, krku, končatín a svalov.

 

Joga = opätovná mladosť

Možno ste sa už niekde dočítali ako joga pomáha “ omladnúť „. V skutočnosti je to tak, pretože sa naťahujú skrátené svaly a telo akoby ožilo. Vďaka cvičeniu jogy budete vyzerať po pár mesiacoch mladšie aj o niekoľko rokov.


 

Ak sa naozaj chcete cítiť zdravšie a plný energie, začnite čím najskôr s cvičením jogy. Kľudne si vezmite nejaký zápisník a napíšte si ako sa cítite čo vás trápi a podobne a po pár cvičeniach jogy si prečítajte a porovnajte ako ste sa cítili predtým ako ste s jogou ešte len začínali s cvičeniami jogy po mesiaci a uvidíte ten rozdiel. I ja denne cvičievam jogu a tu je jedno video, podľa ktorého rada cvičím:

Poslať komentár

Your email address will not be published.





8 × = šesťdesiat štyri