Kegelove cviky a cvičenie panvového dna pre tehotné

Hodnotenie článku

Kegelove cviky, ktoré prvý krát opísal Dr. Arnold Kegel ako metódu liečby žien so stresovou inkontinenciou počas tehotenstva alebo po pôrode v dôsledku oslabenia panvových svalov…

Inkontinencia, teda samovoľný únik moču nastáva napríklad pri zakašľaní, kýchnutí, či pri smiechu a podobne. Ide o príznak určitej choroby, stavu alebo stresu a počas tehotenstva ale i po pôrode sa s ním stretne väčšina žien. Ide o prirodzený stav, keďže svaly panvového dna, ktoré zastavujú močenie sú v dôsledku vnútorných zmien oslabené a čím bližšie sa blížite k pôrodu, tým viac bábo tlačí na váš močový mechúr a preto pociťujete častejšie nutkanie na toaletu…

Účinným pomocníkom pri takomto stave sú Kegelove cviky..

Cvičením pomocou Kegelovych cvikov je účinné najmä pri pôrode, kedy posilňujete a naťahujete panvové svaly, čo zaručí, že pri pôrode budú pružnejšie. Kegelove cviky sú taktiež dobrou prevenciou inkontinencie (úniku moču) a prispievajú aj k lepšiemu sexuálnemu životu.

Kegelove cviky sa cvičia pri zadržiavaní moču. Toto cvičenie by malo trvať približne 10 sekúnd s 10 – 20 opakovaniami aspoň 3 krát denne.

Kegelové cviky možno cvičiť nielen pri močení, ale kedykoľvek počas dňa, kedy precvičujete svaly, akokeby ste boli práve na toalete a močili.


Kedy začať s Kegelovými cvikmi?

S Kegelovými cvikmi by ste mali začať čo najskôr. Bábätko vplyvom rastu tlačí na močový mechúr a vplyvom tohto tlaku by ste mali začať oveľa skôr, aby svaly boli pripravené a nespôsobovali tak inkontinenciu – únik moču. Týmito cvikmi pomáhate panvovému svalstvu a uľahčujete už spomínaný pôrod.

Kegelove cviky možno cvičiť napríklad aj týmito spôsobmi:
stupňovité cviky (pomaly stupňovito sťahujte svaly až na maximum – akoby ste postupovali po schodíkoch)
cviky na výdrž (držte svaly napäté dlhšiu dobu, napr. 5 sekúnd)
vykleňovacie cviky (zatlačte, aby sa svaly čo najviac vyklenuli a následne ich stiahnite)

Prečo cvičiť kegelové cviky – účinky Kegelových cvikov

Už v úvode som spomínala, aký prínos má pre tehotné ženy cvičenie Kegelových cvikov. Takže tu je zhrnutie:

 

  • lepší a ľahší pôrod
  • väčšia pravdepodobnosť, že vaše perineum ostane neporušené, žiadne trhliny a podobne
  • zvýšenie sexuálneho pôžitku pre oboch partnerov
  • prevencia vyklenutia (prepadnutia) orgánov malej panvy
  • pomoc pri predchádzaní inkontinencii

 

Cviky na svaly panvového dňa:

  1. Účinnými cvikmi na svaly panvového dňa sú aj tieto cvičenia. Vyberte si cvičenie, ktoré je pre vás vyhovujúce, nemusíte každý cvik cvičiť každý deň.
  2. Ľah na chrbát, pokrčené nohy v kolenách a lýtka sú položené na stoličku. S výdychom stiahnite zadoček, pošvu a zvierač močového mechúra (ako keby ste chceli prerušiť močenie), podsaďte panvu. V krajnej polohe chvíľku vydržte, s nádychom sa uvoľnite a opakujte približne 10 – krát.
  3. Ľah na chrbát, pokrčené nohy v kolenách. Zadok zdvihneme zo zeme, svalstvo stiahneme , vtiahnite brucho, konečník, pošvu, močovú trubicu. Vydržte 10 sekúnd a uvoľnite sa.
  4. Ležte na chrbte, na zemi položené nohy roztiahnite mierne od seba. Vtiahnite konečník, pošvu, močový mechúr, vydržte 10 sekúnd a uvoľnite sa.
  5. Ďalší je cvik je v polohe mačacieho chrbáta, avšak keď vyhrbíte chrbát, stiahnite brucho, zadoček a vtiahnite konečník, pošvu, močovú trubicu. Vydržte 10-15 sekúnd. Keď budete prehýbať chrbátik, pozrite na strop a uvoľnite sa, vrátane svalstva zadočku.

Na stránke www.zabavicka.sk v kategórii tehotenstvo a starostlivosť o dieťatko nájdete aj články, kde sa dozviete, ako prebieha tehotenstvo týždeň po týždni.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Tehotenstvo týždeň po týždni – 34. a 35. týždeň tehotenstva | zabavicka.sk

Poslať komentár

Your email address will not be published.





tri − 2 =