Ako si spraviť čas pre seba a naučiť sa odpočívať

Hodnotenie článku

Poupratovať, navariť, oprať, porobiť si s deťmi domáce úlohy a neviem ešte čo všetko. Aj takto premýšľa väčšia žien v domácnosti, keď chce, aby jej nielen manželstvo, ale aj celá rodina fungovala. Nepripravená večera pre manžela pri príchode z práce domov, či nedobré spravené úlohy, neumytý riad, určite nepotešia ako manžela, tak aj deti či samotnú ženu. Niekedy sa proste všetko stíhať nedá, no pre lepšie fungovanie domácnosti si prečítajte pár rád, aby ste si dokázali spraviť čas aj pre seba.


Zoznam úloh

Je dobré ak si spíšete zoznam úloh všetkého, čo je potrebné spraviť. Nemusíte si písať zoznam na jeden deň ale napríklad aj na 2 dni, kde si môžete napríklad napísať umyť podlahu v dome, či poliať kvety. Predsa sú to činnosti, ktoré sa nemusia robiť každý deň. Tie práce, o ktorích si myslíte, že sú pre Vás tie najdôležitejšie, zapíšte si ich ako prvé a začnite ich aj prvé plniť. Ak danú úlohu splníte, odškrtnite si ju zo zoznamu. Uvidíte ten super pocit a o čo s väčším nadšením vám pôjdu ďalšie úlohy. Kľudne si do zoznamu napíšte napríklad oprať návlečky, pretože môže sa stať, že si na to spomeniete o týždeň a robota sa Vám tak navalí a preto je dobré písať si zoznam vecí, ktoré máte spraviť na papier. Vyhnete sa tak aj nepríjemnému stresu. Nemusíte mať výčitky, ak danú vec nestihnete spraviť do termínu, pretože nikto nie je dokonalí a potrebujeme aj oddychovať a spraviť si čas pre seba.

Pozor však, aby ste zbytočne neboli sklamaný, pretože ak si napíšete veľa úloh, ktoré nestihnete splniť, budete sklamaný a možno si poviete, že toto nie je tá správna cesta, pritom opak je pravdou. Je veľmi dobré písať si zoznam na papier, ale napíšte si len toľko úloh, koľko si myslíte že stihnete spraviť.

ako sa naucit odpocivať

Chvíľka času pre seba bez vyrušovania

Každý deň si vyhraďte určitý čas, keď sa nedáte ničím rušiť a ak je to možné, vypnite si mobilný telefón. Vypnite si tiež v počítači rôzne upozornenia, ktoré vás zvyčajne vyrušujú pri práci a chvíľku nevnímajte prácu, ktorá na Vás čaká…

 

Relax – cesta k odpočinku

V dnešnej našej spoločnosti má svoje miesto iba človek vysokovýkonný, úspešný, vzdelaný a fyzicky príťažlivý, vie si odpočinúť, keď cíti únavu.
Napriek tomu, že naše telo nám vysiela jasné signály v podobe choroby, bolestí pohybového aparátu, psychickej nepohody alebo dokonca neurózy, radšej potlačíme tieto signály liekmi, prípadne niekedy pohárikom vínka  a myslíme si, že všetko bude fajn. No aj naše telo potrebuje odpočinok, čas, kedy sa musí samo zotaviť.

Prvým krokom ako odpočívať, je dýchanie, ktoré nám pomôže zbaviť sa stresu, pokiaľ stres ešte nie je vo vysokom štádiu…. Relaxáciou pomocou dychu sa zaoberá predovšetkým joga.  Ak venujeme v bežnom živote pozornosť svojmu dýchaniu, začneme si všímať stresové momenty.
Kedykoľvek sa počas dňa pristihneme pri hrudníkovom dýchaní, zhlboka sa nadýchnime a veľmi pomaly vydychujme. Mali by sme cítiť, ako sa nám v celom tele uvoľňujú napnuté svaly.

Najlepšie je, ak si nájdete nejaké tiché miesto, kde sa budete cítiť príjemne…  Ľahnite si na podložku, zavrite oči a dýchajte bránicou, s jednou rukou zľahka položenou na bruchu. Pozor, aby sa pohybovala bránica a nie hrudné svaly. Dýchanie má byť pravidelné a plynulé bez páuz. Ak vám v hlave preskočia nejaké myšlienky, nevšímajte si ich, nechajte ich voľne prúdiť a odísť.

 

Toto bolo aspoň pár slov ako si spraviť čas aj pre seba, respektíve, prečo je dôležité odpočívať. Nezabúdajte, že nie ste na všetko sama, a keď Vám niekto podá pomocnú ruku, neodmietajte ju,pomoc sa vždy zíde.

Želám Vám krásne pohodové dni plné úsmevu a nech každý deň je pre Vás taký, aký by ste ho chceli mať…. aspoň z polovice 🙂

 

Vtipy o súde….vtipy zo súdnej sieni

Zákony schválnosti

Poslať komentár

Your email address will not be published.





štyri + 5 =