Ako sa zbaviť chutí na sladké a popritom schudnúť?

Hodnotenie článku

Závislosť na sladkom je čoraz väčšmi rozšírenejšia téma. Vplyvom stresu hľadáme nejaké upokojenie vo forme čokolády a tak neváhame a dokážeme zjesť aj celú čokoládu na posedenie, len aby sme sa lepšie cítili. Tá nás síce dokáže zasýtiť ale len na krátky čas a buď opäť siahneme po ďalšom sladkom aby sme upokojili chuťové poháriky alebo odoláme opätovnému pokušeniu? Pretože čím viac sladkého zjeme, tým viac ho budeme chcieť znova a znova. Nasledujúci článok Ako sa zbaviť chutí na sladké a popritom schudnúť je zameraný na to, ako sa dá zbaviť závislosti na sladkom pomocou niekoľkých dní a keď sa jej dokážete zbaviť, tak dokážete ľahšie schudnúť.

I ja som bývala závislá na sladkom. Cítila som sa ako v siedmom nebi, keď som zakúsla do tej lahodnej čokolády s orieškami, ktorá sa rozplývala na jazyku. Bolo mi príjemne a upokojovalo ma každé sústo, ktoré som zjedla. Telo si tak zvykalo na túto chuť, že mi už nestačila len čokoláda, ale k tomu prišli na rad aj iné sladkosti a tak som začala priberať. Tie kilečká neišli vôbec dole, pretože sladké som potrebovala čoraz viac a viac. Boli dni,  kedy som dokázala horko ťažko odolať sladkému, ale boli to nanajvýš dva dni a úprimne, sladké mi tak chýbalo, že som bola podráždená a preto som to vždy po dvoch dňoch vzdala. Snažila som sa jesť pravidelne každé 3 hodiny, no bolo to pre mňa naozaj ťažké. No jedného dňa nastal veľký zlom. Bolo leto a šli sme sa s priateľom okúpať na kúpalisko. No mne bolo takmer do plaču, keď som videla, ako sú niektoré baby štíhle a ja mám sádielko na bruchu. Nebola som nijako tlstá, len ma trápili väčšie stehná a brucho. Vďaka väčšiemu bruchu som vypadala ako v 4.mesiaci tehotenstva a bolo mi nepríjemné, keď sa ma ostatní pýtali, že v koľkom som mesiaci. Samozrejme tieto náražky som počúvala už aj predtým a veľmi som sa za seba hambila.


Tak som začala vyhľadávať na internete množstvo informácií, zakusla som sa a ono to fakt fungovalo. Za pár, pre mňa neskutočne dlhých dní, som dokázala odolať sladkému a po pár týždňoch už boli vidieť prvé náznaky menšieho bruška 🙂 Podotýkam bez tabletiek, ktoré vraj majú pomôcť zahnať chuť do jedla a poporujúchich chudnutie, avšak práveže ak chcete schudnúť, potrebujete pravidelne jesť.. Upravila som jedálniček a schudla som. Preto som sa rozhodla napísať tento článok, aby som podporila všetkých závislákov na cukre, že ono sa dá naozaj tejto chuti zbaviť. Takže tu je pár dôležitých info ako odolať sladkému:

Ako prvé uvediem, že je dôležité si vyberať potraviny s nízkym alebo stredným glykemických indexom. Tie s vysokým nie sú vhodné konzumovať. Samozrejme, ak ešte len začínate zbavovať sa chuti na sladké a doteraz ste dokázali zjesť aj 3 keksíky denne, ktoré majú vysoký glykemický index, nič sa nestane, ak zjete jednu štvrtinku z keksíka. Lebo ono je to naozaj ťažké zbaviť sa hneď tejto chuti. A uvidíte, že po pár dňoch prestanete mať chuť na keksíky, ale siahnete radšej po nejakom ovocí alebo zeleninke.

Potraviny s nízkym glykemickým indexom sú napríklad tieto:

100% celozrnný ražný, otrubový chlieb

-ovsená múka, ovos, ovsené vločky

-cestoviny, ryža natural, proso, jačmeň

-sladké zemiaky, fazuľa, hrach, šošovica, kukurica

-takmer všetko ovocie a neškrobová zelenina

Potraviny so stredným glykemickým indexom sú napríklad tieto:

-pšenica, žito a pita chlieb

-hnedá, divoká a basmati ryža, kus-kus

chut na sladkosti ako sa zbavit

 

Je pravdou, že varením napríklad aj obyčajnej mrkvy glykemický index stúpa, preto sa hovorí, že najlepšie je jesť čerstvú zeleninu alebo ovocie, ktoré nebolo nijak tepelne upravené. A čo iné jedlo? Ako zistiť, aký glykemický index má naše jedlo? Pomôže nám pri chudnutí?

Ako vypočítať glykemický index

Hodnoty glykemického indexu sú iba orientačné, pretože závisí na dĺžke varenia či na zrelosti potraviny, ktorú varíme. A samozrejme pomôžu aj tieto “ orientačné “ hodnoty glykemického indexu.

Glykemický index závisí aj od týchto vecí:

  • čím dlhšie varenie, tím vyšší je jej glykemický index
  • postupným dozrievaním ovocia sa zvyšuje hodnota jeho glykemického indexu
  • kombináciou potravín  – ak zjete potravinu s vysokým glykemickým indexom a skombinujete ju s potravinou s nízkym glykemickým indexom, výsledný glykemický index bude stredný ( napríklad rožok a zdravšia kuracia šunka ).
  • trávenie potravy, ktorá je u každého rozdielna.

Čo vám môže priniesť, ak sa zbavíte chuti na sladké?

Predovšetkým je to dobrý pocit 🙂 Ale samozrejme ak sa zbavíte tejto chuti, bude to mať osoh nielen pre vaše psychické, ale aj fyzické zdravie. Predovšetkým schudnete, budete zdravší, budete mať viac energie, sily, podporíte správne trávenie a podobne. Predstavte si, že konečne sa nemusíte trápiť, že neviete, čo si oblečiete, pretože vo všetkom vypadáte ako medvedík, ale bez mihnutia oka siahnete na ktorékoľvek oblečenie, ktoré sa vám páči, pretože vám to vaša postava dovoľuje a tým si zvýšite sebavedomie.

zavislost na cokolade, ako sa zbavit chuti na sladkeAk zostanete závislý na cukre, budete potrebovať čoraz väčšiu dávku sladkého až prispejete k obezite a zbytočne si navodíte veľa chorôb, nebudete si môcť obliecť vaše obľúbené nohavice či tričko, získate pohľady iných ako si vás obzerajú ( a verte, nie je to nič príjemné ), pri každom strese budete hľadať v špajzi čokoládu, aby vás ukľudnila a týmto sa privediete akurát tak k cukrovke a mnohým iným chorobám.

Kúra pre zbavenie sa chuti na sladké

Ak sa chcete naozaj zbaviť chuti na sladké, je potrebné vydržať 2 – 3 týždne. Začnite s touto kúrou čím najskôr, ak ste sa už rozhodli niečo spraviť pre seba a zbaviť sa tejto závislosti. Približne po 2 – 3 týždňoch sa vám bude zdať aj jeden keksík príliš sladký a odoláte mu ľavou zadnou.

Jedzte menšie porcie a pravidelne. Vyberajte si najmä nejaké zeleninové šaláty so syrom a olivami, či kuracie prsia zo zeleninovou oblohou, ako nejaké fastfoody, ktoré v sebe skrývajú taktiež návykový cukor. Vyhýbajte sa koláčom, zákuskom a miesto nich sa zásobte sušeným ovocím alebo si nastrúhajte jabĺčka ako váš dezert a dochuťte škoricou.

jedalnicek pre zdrave a krasne vlasy

Ak už naozaj neviete odolať sladkému, je dobré konzumovať orechy, ktoré naozaj pomáhajú zahnať chuť na sladké a navyše sú zdravé. Orechy pomáhajú v boji proti stresu, obsahujú veľké množstvo  vlákniny , antioxidantov a nenasýtených mastných kyselín, najmä kyseliny alfa – linolénovej , omega – 3 mastné kyseliny. Orechy majú liečivé účinky pre náš organizmus a bojujú nie len proti stresu. Viac info tu: ORECHY PRE ZDRAVIE, PREČO SÚ VHODNÉ AJ PRE MUŽOV A AKO PORAZIŤ CHUŤ NA SLADKÉ

Niekedy by malo pomôcť umyť si zuby alebo dať si žuvačku, no ako komu čo pomáha. Určite by ste sa však mali vyhýbať: bielemu pečivu, fastfoodom, ďalej corn flakes, pufovaná ryža, otrubové vločky, instantná ovsená kaša, guľatozrnná biela ryža, ryžové cestoviny, makaróny, červené zemiaky, tekvica, praclíky, ryžové koláčiky, popcorn, solené krekry. Z ovocia napríklad melón a ananás. Možno si poviete prečo melón a ananás, keďže ide o ovocie. Samozrejme nemusíte ich vylúčiť, no ak chcete schudnúť, a zbaviť sa chuti na sladké siahnite radšej po jablku, ktorý má nižší glykemický index. Nič sa nestane, ak zjete melón alebo ananás, no ale tie z ovocia majú najvyšší glykemický index.

Mne niekedy pomáhalo aj to, že ak mám nejakú obľúbenú herečku, herca, speváčku, tak beriem to ako motiváciu, že i ja chcem tak vyzerať a ich obrázok si dám niekde na viditeľné miesto a ak schytím chuť na niečo nezdravé, ľahšie sa mi takému jedlu odoláva, keď si poviem, že i ja budem taká štíhla a krásna. Ja viem, možno je to zvláštne, ale mne to pomáhalo 🙂

Nezabúdajte na to, že cukor v nadmernom príjme ničí zuby, zakysľuje telo, narúša črevnú mikroflóru a prispieva k vzniku kvasinkových infekcií. O to ďalší dôvod, prečo sa zbaviť chuti na sladké.

 

Hádam som vám aspoň troška pomohla ako sa zbaviť chuti na sladké. Verte mi, naozaj sa to dá a je potrebné nastaviť aj vaše myslenie na pozitívne, že všetko ide keď sa chce, pretože sila myslenia zohráva veľkú rolu v našom živote, nielen č sa týka chudnutia a sladkej chuti.

Prajem všetkým závislákom na sladkom, aby sa im splnilo to, po čom túžia, aby raz a navždy sekli s touto chuťou a získali tak povedzme tomu nový život plný sily a vitality.

 

Aby vlasy rýchlo rástli, boli zdravé a krásne

Poslať komentár

Your email address will not be published.





4 − jeden =