Ako lepšie zaspať, potraviny pre kvalitnejší spánok

Hodnotenie článku

Nedostatok spánku je pre ľudí veľmi nepríjemné, pretože si spôsobujú problémy. Či už ide o podráždenosť, nesústredenosť, no taktiež nevyspatosť spôsobuje bolesti hlavy, oslabuje imunitu, zvyšuje riziko infarktu a takýto ľudia taktiež môžu byť dlhodobo pod stresom.


V dnešnej dobe má čoraz viac ľudí problémy so zaspávaním alebo so samotným spánkom. Možno zaspať vedia, no často sa budia počas spánku a častým budením ráno vstávajú unavený, neoddýchnutý, podráždený a nebodaj keď majú skoro vstávať do práce či do školy, nespravia skoro nič, pretože sa im nedá na nič sústrediť a iba čakajú, kedy si večer ľahnú do postele a zaspia. No opäť zaspia a znova nastávajú tie isté problémy – časté budenie počas noci. Niekedy stačí iba malý šum, aby sa takýto ľudia prebudili uprostred noci a už majú probém zaspať. Preto začnú vyhľadávať pomoc vo forme byliniek, úpravy stravy, dokonca navštevujú lekára, aby im problém so zaspávaním pomohol vyriešiť.

budík problémy zaspat

Ak aj vy patríte k ľuďom, ktorí majú problémy so spánkom, mali by ste v prvom rade upraviť svoj jedálniček.

K úprave predovšetkým patrí: vyhýbať sa pokiaľ možno sladkostiam, káve, alkoholu a zaradiť do svojho jedálnička viac čerstvého ovocia a zeleniny. To je podľa mňa taký základ, ak sa chcete vyhnúť problémom so spánkom.

Ovocie alebo zeleninka ktorým by ste sa určite nemali vyhýbať:

višne

ľadový šalát

kôpor voňavý

Večera by mala byť vašim posledným jedlom dňa pred spaním, ktorá má telu poskytnúť dostatok živín na regeneráciu po celom dni. No nanešťastie, niektorí ľudia ani pojem večera nepoznajú, alebo si ju vymieňajú za obed či olovrant. Večera má byť ľahká ale pritom sýta, aby sa počas spánku potrava dobre trávila. Ťažká večera má za následok priberanie, prebúdzanie sa a tým spojený aj nekvalitný spánok.

Ďalším dôležitým bodom sú čaje a bylinky:

Valeriána lekárska

Táto bylinka funguje ako prírodné sedatívum. Koreň obsahuje kyselinu valérovú a biofl avonoidy, ktoré pomáhajú znižovať napätie a úzkosť.

 

Chmeľ obyčajný

Chmeľ obyčajný má upokojujúce účinky a preto táto bylina pomáha pri nespavosti. Vypite pred spaním odvar z chmeľových šištíc alebo si doprajte večer pohár ľahkého alebo nealkoholického piva s obsahom chmeľu. Recept na večerný kúpeľ: pridajte si do kúpeľa odvar z kvetov chmeľu.

Medovka lekárska

Medovka lekárska je výbornou bylinou, ak máte problémy so zaspávaním. Navyše balzam z medovky pôsobí proti stresu, zaručuje príjemné uvoľnenie a relaxáciu. Čo je výborné, že medovku lekársku si môžete dopestovať aj doma. Viac o medovke si môžete prečítať tu: MEDOVKA LEKÁRSKA PRE POKOJNÝ SPÁNOK

Ranné cvičenie pre lepšie zaspávanie

Podľa expertov na spánok, ak máte problém so zaspávaním, odporúča sa ranné cvičenie, ktoré vám pomôže aj ku kvalitnejšiemu spánku aj so vstávaním. Navyše sa budete cítiť svieži a plní energie na celý zvyšok dňa.

problémy zaspat nespavost

Ďalšie tipy ako sa zbaviť nespavosti a dlhého zaspávania

  • Ak máte problém so stresom, snažte sa ho odbúravať buď cvičením, alebo aj keď sa to možno ľahko píše, ale skúste si všetko nebrať príliš k srdcu, nepripúšťať si stres, pretože keď si budete stále hovoriť ja mám stres, tak sa tak ľahko stresu nezbavíte.
  • Vetranie v miestnosti je veľmi dôležité. Snažte sa vetrať najmä večer pred spaním a prípadne si znížiť teplotu v dome.
  • Fyzické aktivity, športovanie radšej vo večerných hodinách nevykonávajte, pretože sa vám môže ťažšie zaspávať.
  • Najlepšie je, ak chodíte spať v tú istú večernú hodinu. Nie vždy sa to síce dá, ale pokiaľ to ide, je to lepšie, pretože aby si telo zvyklo na pravidelný spánok v pravidelnú hodinu.
  • Vyhýbajte sa káve, energetickým nápojom, najmä večer pred spaním.

Poslať komentár

Your email address will not be published.





deväť − 8 =