6 super zdravých semien pre vaše telo

Hodnotenie článku

Semená – tak malé, ale pritom tak výživné. Stačí si dať hrsť zmiešaných semien, prípadne môžete posypať ich na cereálie, alebo pridať do jogurtu či smoothies. Tieto semienka určite nevynechajte zo svojej stravy.

Chia semienka

Pred stáročiami, ľudia z mayskej a aztéckej civilizácie jedli chia semienka, aby si zabezpečili dostatok energie. Len 28 gramov chia semien obsahuje 5 gramov omega-3 mastných kyselín (sú najbohatším zdrojom závod omega 3), 18% z vašej dennej potreby vápnika, 30% z vašich každodenných mangánu a požiadaviek horčíka a 27% vášho denného požiadavke fosforu.

Konzumácia chia semienok pomáha pri:

– chudnutí, znižuje hladiny triglyceridov a cholesterolu, zlepšuje zdravie mozgu, reguluje hladinu cukru v krvi, posilňuje kosti a zuby, znižuje bolesti kĺbov spojené s artritídou, a bráni diabetes a srdcové choroby.

chia semienka su zdrave

 

Sézamové semienka

Sézamové semená obsahujú veľké množstvo vlákniny, sú bohaté na meď a mangán, tiež obsahujú veľké množstvo vápnika, horčíka, železa, fosforu, vitamínov skupiny B, zinku a vlákniny. Sezamové semienka obsahujú tiež dve unikátne látky, známe ako SESAMINI a sesamolin – vláknité rastlinné látky známe ako lignany, ktoré znižujú hladinu cholesterolu a krvný tlak, a pomôže predchádzať rakovine. SESAMINI tiež chráni pečeň pred oxidačným poškodením.

sezamove semienka pre zdravie

Slnečnicové semienka

Slnečnicové semienka sú jedným z najbohatších zdrojov vitamínu E, ktorý pomáha neutralizovať škodlivé voľné radikály, zvyšuje imunitu, spomaľuje starnutie, udržuje zdravé vaše vlasy a zdravú pokožku a zabraňuje ochoreniam srdca a rakoviny. Slnečnicové semienka obsahujú až štyrikrát viac antioxidantu ako čučoriedky, vlašské orechy, a arašidy. Sú tiež bohatým zdrojom vitamínov skupiny B, vrátane kyseliny listovej, čo je skvelou výživou počas tehotenstva. Vysoký obsah horčíka znižuje závažnosť astmy, znižuje krvný tlak, bráni migrénam a znižuje riziko srdcových a mozgových príhod.

 

Ľanové semienka

Ľanové semienka boli kultivované v Babylone už v roku 3000 pred naším letopočtom pre svoje liečivé účinky.


Konzumácia ľanových semienok je prospešná pri:

–  znižuje hladinu cholesterolu, zlepšuje trávenie, stabilizuje hladinu cukru v krvi, prospievajú na oči, mozog a srdce. Ľanové semienka sú tiež dobrým zdrojom lignanov, ktoré sú zlúčeniny na báze rastlín, ktoré môžu pomôcť predísť rakovine. Ďalej konzumácia ľanových smeienok pomáha pri chudnutí a znižuje riziko vzniku cukrovky, ochorenia srdca a mŕtvice.

ľanove semienka potraviny ktore znizuju krvný tlak

Konopné semienka

Konopné semienka sú jedným z najlepších zdrojov bielkovín, pretože obsahujú všetkých 20 aminokyselín, vrátane esenciálnych aminokyselín (EEAS), ktoré naše telo nemôže samo produkovať. Sú ľahko stráviteľné, posilňujú imunitu a zbavujú telo škodlivín, znižujú hladiny cholesterolu a zlepšujú zdravie srdca. Obsahujú až 40% vlákniny, najviac spomedzi iného druhu obilia na svete. Fytosteroly, ktoré obsahujú, pomáhajú chrániť tkanivá, bunky, mitochondrie, orgánov, kože a krv z chorôb. Konopné semienka sú vhodné najmä pre športovcov,  pomáha zbavovať sa nepríjemných svalových kŕčov a podobne.

Poslať komentár

Your email address will not be published.





2 × päť =