10 výhod ktoré ti daruje plávanie

Hodnotenie článku

Plávanie, je neustály pohyb, bez neho nastáva potápanie čiže je to také Nútené kardio!. Naviac, voda je asi 800 krát hustejšia než vzduch, tvrdí tréner pre plávanie a triatlon Earl Walton.Je veľmi účinné vďaka tomu  že všetky vaše svaly sú pod neustálym odporom.

 

1. Výhoda plávania – je šetrné k telu

Plávanie je skvelý tréning pre zranených športovcov, ktorí potrebujú brať ohlad na svoje kĺby.Plávanie dovoľuje pravidelný intenzívnejší pohyb bez toho aby narúšalo vaše telo. Výskum časopise International Journal of Sports Medicine ukázal že plávanie najlepšia aktívna regenerácia,dokonca pomáha regenerovať lepšie ako odpočinok a nič nerobenie.

 

2. Výhoda plávania -je  skvelé pre pľúca

Keď je hlava  pod vodou, kyslíku je málo sa, vaše telo sa prispôsobí, aby efektívnejšie hospodárilo s  kyslíkovou zásobou. Podstatnou informáciou je že telo naučíte, aby prijalo viac čerstvého vzduchu s každým nádychom, zároveň z neho vyženiete viac oxidu uhličitého  každým výdychom. Štúdie  zistili, že plavci mali lepšiu dychovú kapacitu(množstvo vzduchu, ktorý sa pohybuje dovnútra a von z pľúc počas normálneho dýchania), v porovnaní s bežcami. To má za následok nižší srdečný tep , nižší krvný tlak, a celkovo dlhší život.

 

3.Výhoda plávania – budete lepším bežcom

Ako už je spomenuté v druhej výhode plávania , budete lepšie hospodariť s kyslíkom.Plávanie zvyšuje vytrvalostnú kapacitu a to veľmi rapídne.To znamená, že môžete bežať rýchlejšie kilometer po kilometri, bez toho aby ste sa ťažko dýchali. V roku 2013 Scandinavian Journal of Medicine & Science v Sports uskutočnil štúdiu na plavcoch, ktorí absolvovali riadené dýchacie techniky (Mali iba dva nádychy na jednu dĺžku bazénu).Výsledok bol zlepšienie hospodárenia s kyslíkom o 6 % po 12 tréningoch plávania v bazéne. Plávanie trénuje celé tvoje telo spevňuje zadok hamstringy a stred tela s ramenami.

4. výhoda plávania- prospeje to každému

Či už sa zotavujete zo zranenia alebo ste tehotná (Walton trénoval ženy v bazéne , ktoré čakali dieta), budúca mamička, alebo nový Ironman šampión, plávanie vám  poskytneskvelý tréning (zaleží na tom, ako dlho budete plávať s akou intenzitou).V bazéne môžete ovládať tempo, intenzitu a iné aspekty tréningu, ktoré vám pomôžu byť lepším.

5. Výhoda plávania – odbúrava stres a zlepšuje psychickú pohodu

Obyčajné cvičenie povzbudzuje endorfíny (hormony štastia) ktoré navodzujú pocit šťastia , tréning vo vode odbúrava stres iným spôsobom.Ponorenie do vody  uvoľnuje myseľ  a pomáha priviesť na pocity pokoja,vďaka odstráneniu rušivých elementov. Ďalšia štúda ktorá bola zverejnená  v Pain Research & Management výskumní pracovníci zistili, že pravidelné potápania v nádrži  boli účinné pri zmiernení symptómov u pacientov, ktorí trpia chronickým stresom. Niet divu, že máte radi namáčanie vo vani.

6.Výhoda plávania -Vracia čas späť.

v bazene pod vodou
Mnohé štúdie dokazujú že pravidelný plavci sú biologicky o 20 rokov mladší ako  vodiči z povolania. Podľa výzkmu na Indiana Universite  vedci tvrdia, že, dokonca až do vašich 70. narodenín, plávanie priazdnivo ovplyvňuje krvný tlak, hladinu cholesterolu, kardiovaskulárnu výkonnosť, zdravie centrálneho nervového systému,svalovú hmoty, a krvnú chémiu.Plávanie má prospešné účinky proti stárnutiu.

7. Výhoda plávania – Zapája malo používané svaly

Plávanie pomáha rozvíjať hlboké stabilizačné svaly v strede tela a dolnej časti chrbta, tieto svalové skupiny sú často zanedbané.Výsledok je častý jav – vypuklé brucho.Ale keď ste v bazéne, máte ruky nohy všade, čo znamená, že pracujú vaše latismi ktoré ak nešplháte po stromoch sú zanedbané, deltove svaly, svaly brucha , hlboké svaly. Narozdieľ od bicyklovania plávania zapája všetky svaly nielen svaly dolnej či hornej časti tela.

8.Výhoda plávania – Budete múdrejší

Pri plávaní sa prietok krvi do mozgu zvýšil až o 14 percent. Jedna štúdia na ukazuje že mužom ponoreným vo vode až po hrudník presnejšie po srdce sa takto zlepšilo prúdenie krvi v mozgu. Vedci z Journal of Physiology sa domnievajú, učinky tlaku vody na hrudník  môže mať čo dočinenia s lepším prekrvením mozgu. Nieje náhoda že delfíny patria medzi najinteligentnejšíe tvory na zemi.


potápanie vyhody plavanie kupania

9.Výhoda plávania- Vyhľadajte zdravé prameňe

Preskúmajte zdravé prameňe vyvierajúcej vody bohatej na minerály. Može liečiť reumatické zápalové ochorenia (reumatoidná artritída, juvenilná chronická artritída, ankylozujúca spondylitída).Degeneratívne ochorenia pohybového aparátu.Metabolické artropatie (dna, ochronóza, chondrokalcinóza, osteoporóza).Ak trpíte nejakým ochorením vyhľadajte si kúpanie v ktorých termálnych vodách vás zbaví bolesti.

10.Výhoda plávania:Skvelé zážitky

Loptové hry,potápanie v jazere , súťaže kto koľko vydrží pod vodou , alebo kto tam bude prvý !? nám prinášajú ďalšie skvelé zážitky.Ako hovorí tréner Walton,plávanie životná zručnosť , otvára dvere na mnohým zábavným zážitkom.Užite si zábavičku v bazéne,jazere,pri mori, v potoku ,v rieke.A nezabudnite na zdravú opatrnosť.

plavanie štastie

 

 

2 Trackbacks & Pingbacks

  1. Osteoporoza a artritída | zabavicka.sk
  2. Ščastného muža nevytočí ani kop v bazéne | zabavicka.sk

Poslať komentár

Your email address will not be published.





8 × = šestnásť